בצל המשבר הגדול: ליברמן וגנץ מקדמים חוק להדחת נתניהו

    איתי גדסי 7 Comment on בצל המשבר הגדול: ליברמן וגנץ מקדמים חוק להדחת נתניהו

    בעוד ישראל מתמודדות עם המשבר הגדול ביותר שידעה, ליברמן וגנץ מקדמים חוק חדש. על פי ההצעה, ראש ממשלת מעבר יודח מתפקידו ע"י הצבעה חשאית בכנסת ובמקומו ימונה שר אחר תחתיו

    צילום: פלאש 90
    12:43
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on שבדיה: הרב והשייח' גינו במשותף את פשעי השנאה והאנטישמיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חסר תקדים: בעוד ישראל נמצאת במשבר הגדול ביותר שידעה המדינה מעודה, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. המפלגות מובילות הצעת חוק הראשונה להדחת נתניהו. ח"כ עודד פורר הגיש את ההצעה על פיה, הכנסת תוכל בתקופת המעבר לקיים הצבעה חשאית ולהפסיק כהונתו ראש ממשלה שיש נגדו כתבי אישום.

    מחליפו יבחר מבין השרים, חברי סיעתו של ראש הממשלה. אם לא תהיה הסכמה, זקן חברי הכנסת שהוא גם שר, יכהן בתפקיד.

    הצעת החוק:

    הצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון – הפסקת כהונה של ראש ממשלה בממשלת מעבר שהוגש נגדו כתב אישום )

    תיקון סעיף 30(ג) 1. בחוק יסוד הממשלה[1] , בסעיף 30 (ג)-לאחר המילים "או הופסקה כהונתו מחמת עבירה" יבוא "או מחמת הגשת כתב אישום נגדו בעבירה לפי אחד מהסעיפים 284, 290 עד 297 ו-414 עד 438 לחוק העונשין תשל"ז- 1977[2]."
      2. אחרי סעיף קטן (ג) יבוא:
          "(ג1) הכנסת רשאית, בהחלטה ברוב חבריה שתתקבל בהצבעה חשאית, להחליט כי תופסק כהונתו של ראש ממשלה המכהן מכוח רציפות הממשלה כמור בסעיף זה, מחמת הגשת כתב אישום נגדו בעבירה לפי אחד מהסעיפים 284, 290 עד 297 ו-414 עד 438 לחוק העונשין תשל"ז- 1977."
          (ג2) חבר כנסת רשאי להגיש בקשה להפסיק כהונתו של ראש ממשלה מחמת הגשת כתב אישום נגדו כאמור בסעיף 30 (ג1). הבקשה תוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר וועדת הכנסת או הועדה המסדרת לפי סעיף 2א לחוק הכנסת תשנ"ד – 1994. בתוך 7 ימים מיום בקשת חבר כנסת כאמור תחליט ועדת הכנסת של הכנסת או הועדה המסדרת לפי סעיף 2א לפי חוק הכנסת תשנ"ד – 1994, בהצבעה חשאית, בדבר המלצתה לעניין הפסקת כהונתו של ראש ממשלה ותביא את המלצתה בפני מליאת הכנסת; לא הביאה ועדת הכנסת או הוועדה המסדרת את המלצתה בתוך המועד האמור, יעלה יושב ראש הכנסת את העניין לדיון במליאת הכנסת כאמור בסעיף (ג1) תוך 8 ימים מיום בקשת חבר הכנסת.
          (ג3) ועדת הכנסת או הועדה המסדרת שהוקמה לפי סעיף 2א לחוק הכנסת תשנ"ד – 1994 והכנסת לא יחליטו בדבר הפסקת כהונת ראש הממשלה מחמת הגשת כתב אישום כאמור בסעיף קטן זה, אלא לאחר שניתנה לו הזדמנות לטעון את טענותיו לפניהן
          (ג4) החליטה הכנסת להפסק את כהונתו של ראש הממשלה כאמור בסעיף ג1 לעיל, תופסק כהונתו מיידית והממשלה תבחר ראש ממשלת מעבר מבין חבריה, שהוא גם חבר כנסת מסיעתו של ראש הממשלה היוצא.
          (ג5) לא בחרה הממשלה ממלא מקום כאמור בתוך 24 שעות מהפסקת כהונת ראש הממשלה, יהפוך זקן חברי הממשלה שהוא חבר כנסת מסיעתו של ראש הממשלה היוצא לראש ממשלת המעבר עד לכינונה של ממשלה חדשה.

    [



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      רוצים את ביבי נתניו

    2. 5

      אין על ביבי רק ביבי

    3. 2

      לפיד הנחש כבר מתכנן את הירושה אחרי כתב אישום לגנץ, אשכנזי

    4. 1

      גנץ ושו"ת לצייץ לחברים שלכם לא פותר את בעיות האגו שלכם תרכיבו ממשלה אם אתם יכולים מהר אם לא תפנימו שאתם קבוצה של שקרנים נוכלים גנבי קולות אז להיתקדם